Przyjemny zapach, panujący w pomieszczeniu powoduje, iż przebywanie w nim sprawia ludziom radość, chętnie pozostaną dłużej w takim miejscu. Miły zapach pobudzająco działa także na nasze zmysły, zmniejsza stres, pozytywnie wpływa na zachowanie. Zastosowanie aromaterapii jest także elementem marketingowym. Zapach do sklepu czy biura nie tylko poprawi jakość powietrza, uprzyjemni pobyt w pracy osobom tam zatrudnionym, lecz także pozytywnie wpłynie na wskaźnik sprzedaży produktów sklepowych.
Zapach do sklepu jako motywacja do robienia zakupów.
Odpowiedni zapach do sklepu zwiększa przyjemność i stanowi czynnik motywacyjny do tego, aby klienci pozostawali tam dłużej, wrócili przy następnej nadarzającej się okazji, aby dokonać kolejnych zakupów. Sprawia także, iż kupujący stają się mniej nerwowi i bardziej cierpliwi, a personel zatrudniony w sklepie procował wydajniej. Taki zapach możemy uzyskać dzięki zainstalowaniu specjalistycznego dyfuzora do aromaterapii, który możemy wydzierżawić w firmie, zajmującej się marketingiem zapachowym.